بازی به هنگام نماز
حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم
تربيت مربي حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم
چهار شنبه 15 تير 1390برچسب:, :: 11:46 ::  نويسنده : حسين همتي
 آن دو در کنار پیامبر لحظه های شادی را می گذرانیدند.حضرت فاطمه هم از بازی بچه هایشان باپیامبرلذت می بردند .شاید هیچ کدام ازآن خانواده ی پنج نفری نمی خواست آن لحظه های شادی تمام شود. اما صدای اذان می گفت که باید برای نماز به مسجده رفت.

پیامبر از جا بلند شدند،حضرت علی و حضرت فاطمه هم آماده بودندتا با پیامبربه مسجد بروند تا مسجد راه زیادی نبود.وقتی پیامبربه مسجد رسیدند٬مسلمانان صفهای نماز را تشکیل داده بودندو آماده بودندتا پشت سر پیامبرنماز بخوانند. پیامبر جلوی صف نمازگزاران رفتنند.


امام حسن هم ازپیامبر جدا نشدوبا ایشان به جلوی صف رفت.پیامبرامام حسن رابا مهربانی در کنارخود نشاندند. جایی برای او درست کردند وبرای خواندن نماز از جا برخاستند.
الله اکبر،بسم الله الرحمن الرحیم٬الحمدالله رب العالمین ... نماز شروع شدوصدای پیامبردرفضای مسجد پیچید.

 همه چیز مثل هرروز پیش می رفت تااینکه پیامبر رکعت اول نماز را تمام کردند وبه سجده رفتند ،در این هنگام امام حسن که تا آن لحظه در کنار پیامبر بود ازجا برخاست وروی کتف پیامبر نشست. پیامبر ذکر سجده را می گفتندکه سنگینی نوه ی خودرا برکتف خویش حس کردند.امام حسن که بارها لذت سواری بردوش پیامبررا چشیده بود،بازهم روی کتف ایشان نشسته بود. ذکر سجده تمام شد٬اما امام حسن هنوز بر دوش پیامبر بود. پیامبر می توانستند نوه ی خودرا از روی دوششان پایین بیاورند ونمازرا ادامه دهند ،اما این کاررا نکردند. مشغول خواندن ذکرها و دعاهای دیگری شدند تا سجده را طولانی کنند. سجده نمازطولانی شد٬ام امام حسن دلش نمی خواست از روی دوش پیامبر پایین بیاید. پیامبر باز هم در حالت سجده ماندند و با خواندن ذکر ودعا سجده را طولانی تر کردند.

مسلمانانی که پشت سرپیامبرنماز می خواندند٬همه سربرسجده داشتند واین صحنه را نمی دیدند.فقط از اینکه سجده نماز آن روزخیلی طولانی شده است ،درتعجب بودند. سرانجام امام حسن به میل خود از روی کتف پیامبرپایین آمد. پیامبر پس ازپایین آمدن او ٬ازسجده برخاستند ونماز را ادامه دادندوتمام کردند. بعداز نماز٬مسلمانان پیش پیامبر رفتند واز ایشان پرسیدند:”یارسول الله!تابه حال چنین سجده ای ازشما ندیده بودیم.دلیل طولانی شدن سجده نماز چه بود؟“

پیامبردرجواب مسلمانان گفتند:”درحال سجده بودم که فرزندم حسن روی دوشم سوارشد.نخواستم عجله کنم وکودک را از دوشم پایین بیاورم و روی زمین بگذارم.آنقدر صبر کردم وسجده را طول دادم تا خودش از روی دوش من پایین آمد .“


محاسن : که پیامبر با آن بزر گواری به بچه ها احترام می گذاشتند، پیامبر با این شیوه ی تربیت خودشان به والدین یاد می دهند که با بچه ها چگونه رفتار کنند،چگونه بابچه ها با صبرو بردباری بازی کنند، چگونه به آنها احترام بگذارند .

  • معایب : برای این قصه نمی توان عیبی گذاشت چون پیامبر شیوه ی تعلیم وتربیت را با عملشان نشان دادند.
  • پیشنهاد: والدین ومربیان مهدکودکها می توانند با مطالعه زندگینامه پیامبر وائمه از رفتار وکرداروگفتار آنها الگو بگیرند تا فرزندانی سالم وبا اخلاق خوب تربیت کنند.
  • نتیجه گیری:
    این که بچه ها از کردار ورفتار والدین خود تقلید می کنند وآن رفتارها را در شیوه ی زندگی آینده خود به کار می برند . نحوه ی رفتار درست با بچه ها یک هدیه از طرف والدین به بچه هاست.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

سلام خيلي خوش آمديد من در اين وبلاگ قصد دارم تدريس هاي روزانه خودم در زمينه تدريس قرآن به مربيان و معلمان را قرار دهم اميدوارم مفيد باشد. لطف كنيد و نظرات خود را براي من ارسال نماييد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم و آدرس quran12.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 64
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 64
بازدید ماه : 228
بازدید کل : 85523
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->