حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم
تربيت مربي حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم

عصر ديروز 19/11/89 پنجمين جلسه از دوره تربيت مربي قرآن دارالقرآن آموزش و پرورش منطقه 5 برگزار شد.

در اين جلسه عوامل جذابيت كلاس درس تدريس گرديد و همچنين روش تدريس حفظ مفهومي كاربردي سوره تبت(مسد) بيان شد.

لازم به ذكر است اين كلاس روزهاي سه شنبه از ساعت 16:45 تا 19:15 دقيقه در محل دارالقرآن مركزي آموزش و پرورش منطقه 5 واقع در بلوار فردوس خيابان شهيد ابراهيمي شمالي برگزار مي گردد.

چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب:, :: 8:24 ::  نويسنده : حسين همتي
با توجه به استقبال خوب مدارس، مهد ها و پيش دبستاني ها از كتاب همراه با قرآن ۱ بر آن شديم تا جلد دوم كتاب را با تصويرسازي زيباتر و شكيل تر به جامعه قرآني عرضه نماييم.

 لذا از همه كساني كه نقاش و يا تصويرگر كتاب كودك مي شناسند تقاضا دارد به اينجانب  اطلاع دهند.

جلسه آموزشي ويژه مربيان حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم روز شنبه ۳۰/۱۱/۸۹ راس ساعت ۱۵ در محل دارتحفيظ القرآن كريم واحد برادران برگزار مي گردد.

 

در اين جلسه كه به منظور تبادل نظر در رابطه با تدريس سوره ها برگزار مي شود افرادي كه در دوره هاي تربيت مربي حفظ مفهومي شركت نموده اند مي توانند شركت نمايند.

ضمنا در ابتداي جلسه اول فرم تعهد نامه از همه افراد كسب مي شود.

به همت مؤسسه دارالتحفيظ القرآن كريم؛

دوره آموزش «چگونگی پاسخ به پرسش‌های دينی كودكان» برگزار می‌شود 
گروه خبرنگاران افتخاري / مهسا زارعی: مدير گروه حفظ خردسالان مؤسسه دارالتحفيظ القرآن كريم، گفت: در دوره‌های تربيت مربی حفظ مفهومی ــ كاربردی قرآن كريم به مربيان آموزش می‌دهيم كه چگونه به پرسش‌های كودكان در زمينه‌های مختلف پاسخ گويند.
به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، «حسين همتی» مدير گروه حفظ خردسالان مؤسسه دارتحفيظ القرآن كريم، مبدع و مدرس دوره‌های تربيت مربی حفظ مفهومی _ كاربردی با اعلام اين مطلب، گفت: والدين و مربيان بايد آمادگی برای مواجه شدن با پرسش‌های كودكان و نوجوانان خود را داشته باشند تا در موقع لزوم بتوانند پاسخ شايسته‌ای به اين پرسش‌ها دهند.
وی افزود: سعی ما در دوره‌های تربيت مربی قرآن كريم اين است كه مربيان را علاوه بر توانمند‌سازی در آموزش، توانا در پاسخگويی به سؤالات كودكان كنيم.
همتی بيان كرد: عدم پيش‌بينی سؤالات كودكان و عدم توانايی در پاسخگويی به اين پرسش‌ها علاوه بر اينكه اقتدار والدين و معلم را كاهش می‌دهد، از جذابيت كلاس نيز می‌كاهد زيرا يكی از عوامل جذابيت معلم و كلاس ميزان پاسخگويی است.
مدير گروه حفظ خردسالان مؤسسه دارتحفيظ القرآن كريم عنوان كرد: يكی از عواملی كه امروز باعث فاصله بين كودكان و والدين و مربيان شده است همين عدم پاسخگويی است. كودكان سؤالات مختلفی درباره خدا، مرگ و مسائل جنسی دارند كه بايد به نحو مطلوبی پاسخ گيرند.
يادآور می‌شود، اين دوره‌ها در مؤسسات مختلف استان تهران از جمله دارتحفيظ القرآن كريم واقع در خيابان ايران، دارالقرآن حضرت يوسف(ع)، شعبه يك ميدان فلسطين، دارالقرآن كريم آموزش و پرورش منطقه پنج بلوار فردوس، مؤسسه دارثقلين پاكدشت ورامين، سرای رقيه خاتون سه‌راه ورامين و مهد و پيش‌دبستانی رقيه خاتون شهر‌ری در حال برگزاری است.
سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:, :: 15:13 ::  نويسنده : حسين همتي

 مسئول واحد حفظ خردسالان دارتحفیظ القرآن الکریم از انتشار كتاب «همراه با قرآن يك» خبر داد و گفت: اين نوشتار براي آموزش حفظ مفهومي ـ كاربردي قرآن براي دانش‌آموزان و كودكان منتشر شده است._

حسين همتي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با اشاره به اينكه نوشتار حاضر ويژه كودكان و نوجوانان 4 تا 9 سال منتشر شده،‌ افزود: اين كتاب با هدف آموزش روش‌هاي تدريسي نوين حفظ مفهومي ـ كاربردي قرآن كريم كه اكنون در موسسات مختلف قرآني به ويژه در تهران و شهرري تدريس مي‌شود، تاليف شده است. كتاب حاضر پيش‌ از اين به صورت جزوه به قرآن ‌آموزان اعطا مي‌شد.

مولف حوزه دين و قرآن كريم در پاسخ به اين سوال كه آيا تاكنون مشابه اين كتاب در كشور منتشر شده است،‌ توضيح داد: تاكنون كتابي به اين صورت با اهداف و مفاهيم سوره‌هاي قرآن به زبان كودكانه موجود نبوده و خود اين روش، ابداعي است. براي تاليف و ترجمه كلمات اين كتاب، از منابع تفسيري استفاده شده است.

همتي در پايان اظهار داشت:‌ كتاب حاضر با تخفيف ويژه مدارس، موسسات قرآني و مهد و پيش‌دبستاني‌ها در شمارگان 5000 نسخه از سوي نشر شارق منتشر شده است.

سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:, :: 11:1 ::  نويسنده : حسين همتي
كتاب كار همراه با قرآن ۱ نوشته حسين همتي توسط انتشارات شارق در ۵۰۰۰ جلد منتشر شد.

 

اين كتاب كه در راستاي آموزش حفظ مفهومي كاربردي قرآن مجيد تهيه و منتشر گرديده است كتاب كاري است كه ويژه قرآن آموزان تهيه گرديده و به هريك از دانش آموزان ارائه مي گردد.

اين كتاب شامل سوره هاي ناس تا سوره قارعه مي باشد و در بر دارنده اهداف سوره، سوالات درباره سوره، مفاهيم كلمات سوره، نقاشي و رنگ آميزي سوره مي باشد.

كتاب به صورت تمام رنگي چاپ شده است تا جذابيت بصري ويژه قرآن آموزان را داشته باشد.

 جهت تهيه كتاب مي توانيد با شماره تلفن ۰۹۱۲۷۹۸۴۶۸۶ تماس برقرار نماييد.

ضمنا خاطر نشان مي شود كتاب با تخفيف ويژه مدارس، موسسات قرآني و مهد و پيش دبستاني ها ارائه مي گردد.

درباره وبلاگ

سلام خيلي خوش آمديد من در اين وبلاگ قصد دارم تدريس هاي روزانه خودم در زمينه تدريس قرآن به مربيان و معلمان را قرار دهم اميدوارم مفيد باشد. لطف كنيد و نظرات خود را براي من ارسال نماييد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم و آدرس quran12.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 265
بازدید کل : 85297
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->