حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم
تربيت مربي حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم
دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 14:14 ::  نويسنده : حسين همتي

توزيع كتاب كار  همراه با قرآن 1 تاليف حسين همتي آغاز شد.

بنابر اين گزارش علاقمندان جهت دريافت كتاب همراه با قرآن 1 براي كلاسهاي خود مي توانند به موسسه دارتحفيظ القرآن الكريم واقع در خيابان ايران، تمامي شعب موسسه قرآني حضرت يوسف(ع) در ميدان فلسطين، خيابان ري، مسجد فائق و شهر ري و همچنين كتابفروشي فرهنگيان شهر ري واقع در خيابان حرم مراجعه نمايند.

همچنين در آينده نزديك ساير كتابفروشي ها نيز در همين سايت معرفي خواهند شد.

 

 

گروه خبرنگاران افتخاري / الهام بلالی: دوره جديد كلاس‌های تربيت مربی حفظ مفهومی ــ كاربردی قرآن كريم از اواسط ارديبهشت‌ماه سال آينده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، «حسين همتی» مدير گروه حفظ مفهومی ــ كاربردی قرآن كريم با اعلام اين خبر گفت: ثبت‌نام اين دوره از روز 20 اسفندماه آغاز و تا اواخر ارديبهشت‌ماه سال 90 ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در اين دوره علاوه بر روش تدريس حفظ مفهومی ــ كاربردی قرآن كريم، روان‌شناسی كودك، رشد، تفاوت‌های فردی، يادگيری و قصه‌گويی، بازی‌ها و بازی‌های آموزشی، خلاقيت و روش‌های پرورش آن، روش تفسير برای كودكان و روش برداشت از قرآن تدريس می‌شود.

مدير گروه حفظ مفهومی ــ كاربردی قرآن كريم گفت: اين دوره دوازدهمين دوره برگزاری كلاس‌های تربيت مربی در دارالتحفيظ القرآن كريم و سی‌امين دوره در كشور است كه در اين دوره‌ها بالغ بر 1000 نفر آموزش ديده‌اند.

با همت مؤسسه دارتحفيظ القرآن الكريم؛

دومين نشست بازآموزی مربيان حفظ مفهومی كاربردی قرآن كريم برگزار شد

گروه خبرنگاران افتخاري / الهام بلالی: دومين نشست بازآموزی مربيان حفظ مفهومی كاربردی قرآن كريم، روز گذشته، شنبه، 21 اسفندماه در مؤسسه دارتحفيظ القرآن الكريم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا)، «همتی» مدير گروه حفظ مفهومی كاربردی قرآن كريم افزود: در اين نشست سوره‌های ناس، فلق و تبت مورد بازبينی قرار گرفت.

وی افزود: طی برنامه‌ريزی‌های انجام شده قرار است كه اين نشست‌ها تا انتهای سوره‌های جزء 30 انجام شود و اميدواريم بتوانيم اين روش تدريس را در سطح كشور گسترش دهيم.

همتی در رابطه با چگونگی گسترش اين دوره‌ها افزود: ان‌شاءالله با اخذ مجوزهای لازم و با كمك افراد خير، بتوانيم نقاط مختلف تهران و كشور را به اين روش تجهيز كنيم.

با هدف ترويج حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم ، چندين موسسه قرآني با اين رويكرد تاسيس و راه اندازي مي گردد.

حسين همتي مدير عامل موسسه حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم با اعلام اين خبر افزود: بزودي با توكل به خدا در چند نقطه از شهر تهران و شهرستانهاي اطراف موسساتي شروع بكار خواهند نمود كه رويكرد اصلي در آنها آموزش مفاهيم قرآني و مهارتهاي زندگي قرآني به اقشار جامعه است.

وي افزود: در سالهاي اخير توجه ويژه اي به مفاهيم قرائت و حفظ شده است كه به نوبه خود فعاليت درخور توجهي است ليكن توجه به مفاهيم قرآن و تدبر در آيات نوراني كلام وحي كمتر مورد توجه و امعان نظر قرار گرفته است كه اميدواريم با تشكيل اين موسسات اين هدف محقق گردد.

وي در پاسخ به سوالي در رابطه با مكان اين موسسات گفت: در حال رايزني با افراد مختلف و مساجد و حسينيه ها هستيم و تا پايان فروردين ماه مكان يابي ان شاء الله به اتمام خواهد رسيد.

همتي گفت: خيرين قرآني كه تمايل به مشاركت در اين امر الهي هستند مي توانند با در اختيار قرار دادن منزل و يا حسينيه و يا كمك هاي نقدي و غير نقدي با اين موسسه همكاري نمايند.

وي افزود: از دستگاههاي دولتي نيز دعوت مي كنم تا با مطالعه طرح هاي مد نظر با اين موسسه همكاري نمايند.

همتي در پاسخ به اين پرسش كه آيا در اين موسسات دوره هاي روخواني و حفظ برگزار نخواهد شد گفت: اين دوره ها كه دوره هاي پايه و كليدي است ولي تمام موسسه وقف اين دوره ها نمي شود. ما پژوهشگري در قرآن، تدبر در قرآن و علوم و معارف قرآني را نيز در كنار ساير دوره ها برگزار خواهيم نمود.

 

گروه خبرنگاران افتخاري / مهسا زارعی: مدرس دوره‌های تربيت مربی و تربيت معلم و مدير گروه حفظ مفهومی كاربردی قرآن كريم گفت: معلم قرآنی كه از تفاوت‌های فردی افراد اطلاعی ندارد، از رشد و مراحل آن نيز بی‌اطلاع است. در واقع آموزش و پرورش نيازمند مربيان قرآن آشنا با مباحث روان‌شناختی است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، «حسين همتی» مدرس دوره‌های تربيت مربی و تربيت معلم و مدير گروه حفظ مفهومی كاربردی قرآن كريم با اشاره به اينكه در خبرهای چند روز اخير آمده است كه آموزش و پرورش قرار است از معلمان قرآن بازنشسته جهت ارتقای آموزش‌ها در مدارس قرآن استفاده كند، گفت: قطعاً توجه مسئولان آموزش و پرورش به قرآن خود نويد‌بخش يك حركت قرآنی مطلوب در جامعه است، ليكن با توجه به نگرش كمّی كه در بين مسئولان وجود دارد، به نظر جای نگرانی هم هست، به نظر من آموزش و پرورش اگر می‌خواست در زمينه قرآن فعاليت مثبتی انجام دهد و اين كار جنبه تبليغی به خود نگيرد بايد تمركز خود را بر درس دين و زندگی و قرآن می‌گذاشت.



ادامه مطلب ...

مدير گروه حفظ دارتحفيظ القرآن الكريم:

عمده فعاليت‌ قرآنی كودكان بايد در بخش فراگيری مفاهيم كاربردی متمركز شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: مدير گروه حفظ خردسالان مؤسسه دارتحفيظ القرآن الكريم بر اين عقيده است كه روش‌‌های حفظ قرآن، به ويژه در سنين زير هفت سال، دچار نقايصی است و به جای صرف توجه به حفظ سوره‌ها، بيشتر فعاليت‌ كودكان را بايد در بخش فراگيری مفاهيم كاربردی قرآن متمركز كرد.

«حسين همتی» مدير گروه حفظ خردسالان مؤسسه دارتحفيظ القرآن الكريم (واحد آقايان)

حسين همتی، مدير گروه حفظ خردسالان مؤسسه دارتحفيظ القرآن الكريم (واحد آقايان)، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) از تربيت بيش از هزارنفر در دوره‌های تربيت مربی حفظ مفهومی ـ كاربردی قرآن كريم طی سال‌های اخير خبر داد و با بيان پيشينه‌ای از برپايی اين دوره‌های آموزشی، گفت: با توجه به سابقه چندين ‌ساله اين مؤسسه در پرداختن به آموزش قرآن كريم و دقت و تحقيق در روش‌های آموزش حفظ قرآن در ديگر مؤسسات قرآنی كشور، اين نتيجه حاصل شد كه روش‌‌های حفظ قرآن به ويژه در سنين زير هفت سال، دچار نقايصی است.

وی افزود: حدود 12 سال پيش در دارتحفيظ القرآن الكريم، عده‌ای از كارشناسان و صاحب‌نظران قرآنی جمع شده و پس از بررسی‌های متعدد و استفاده از تجربيات اساتيد مجرب در بحث آموزش قرآن و روان‌شناسی كودك، به اين نكته رسيدند كه به جای صرف توجه به حفظ سوره‌ها و جز‌ءهای قرآن كريم، بيشتر فعاليت‌ كودكان را بايد در بخش فراگيری مفاهيم كاربردی قرآن متمركز ساخت.

همتی كه خود مدرس دوره‌های تربيت مربی حفظ مفهومی ـ كاربردی قرآن كريم است در ادامه اين شيوه را چنين بيان كرد: مفاهيم آيات تمامی سوره‌های جزء سی‌ام و تعدادی از سوره‌های جزء‌های 29 و 28، همچنين جزء‌های يك، دو و سه قرآن، استخراج و در قالب داستان‌هايی تنظيم شد.

اين كارشناس روان‌شناسی كودك ادامه داد: اين داستان‌ها الزاماً، از متن سوره‌ها برگرفته نشده است، زيرا به طور نمونه، كمتر از 10 مورد از سوره‌های جزء 30 قرآن شأن نزولی داستانی دارند، بلكه مفاهيم قرآنی تبديل به داستان، نمايش‌نامه و يا در قالب فعاليت‌هايی برای كار كودك در فضای آموزشی تعريف شد.

 همتی:
در روش حفظ مفهومی ـ كاربردی قرآن كريم مفاهيم آيات تمامی سوره‌های جزء سی‌ام و تعدادی از سوره‌های جزء‌های 29 و 28، همچنين جزء‌های يك، دو و سه قرآن، استخراج و در قالب داستان‌هايی تنظيم شد

وی با اشاره به اين‌كه تاكنون 100 هزار خردسال تحت تعليم اين روش قرار گرفته‌اند، ادامه داد: البته اين شيوه چند سال به صورت‌ آزمايشی به اجرا گذاشته شد و نتايج خوبی كه از دوره آزمايشی به دست آمد، اين مجموعه را برآن داشت تا برای تربيت مربيانی متخصص تلاش كند و تاكنون در تهران و شهرستان‌های همجوار، همچنين استان مازندران دوره‌های آموزشی تربيت مربی برپا ‌شده است.

همتی ادامه داد: هم‌اكنون دوره‌های تربيت مربی حفظ مفهومی ـ كاربردی قرآن كريم در شش نقطه استان تهران، شامل شهرری و پاكدشت برگزار می‌شود.



ادامه مطلب ...

 حسين همتي، مدير گروه حفظ خردسالان مؤسسه دارتحفيظ القرآن:

 

يكي از مدرسان آموزش قرآن بر اين عقيده است كه مؤسسات قرآني بايد عشق به قرآن را در دل كودكان نهادينه كنند تا آن‌ها با اين انس، خود به خود به سمت حفظ قرآن سوق پيدا كنند.
حسين همتي، مدير گروه حفظ خردسالان مؤسسه دارتحفيظ القرآن (واحد آقايان)، به ايكنا گفت: در حال حاضر، مشوق‌هاي مادي براي حفاظ فراهم است و مجموعه‌اي از امكانات و جايگاه‌هاي اجتماعي‌ در نظر گرفته شده كه گاهي اين مشوق‌ها به اصل حفظ قرآن، ضربه وارد مي‌كند.
اين كارشناس روانشناسي كودك ادامه داد: در بعضي موارد، شاهد هستيم كه وقتي والدين فرزند خود را براي ثبت نام به مراكز حفظ قرآن مي‌آورند، نخستين پرسش آن‌ها اين است كه چه مدت زمان مي‌برد تا فرزندشان حافظ كل قرآن شود؟ زيرا براي اين افراد، استفاده از مشوق‌هاي مادي نيز اهميت دارد، اين مورد را بايد در نظر داشت كه آثار معنوي اين انس و ارتباط بسيار گسترده‌تر است و بحث مشوق‌هاي مادي آن در بخش حفظ قرآن، بايد كنار گذاشته شود و حفظ قرآن را بايد همراه با تدبر و مفاهيم پيش برد.
 



ادامه مطلب ...

حسين همتی:

مؤسسات قرآنی عشق به قرآن را در دل كودكان نهادينه كنند

 گروه فعاليت‌‌های قرآنی: يكی از مدرسان آموزش قرآن بر اين عقيده است كه مؤسسات قرآنی بايد عشق به قرآن را در دل كودكان نهادينه كنند تا آن‌ها با اين انس، خود به خود به سمت حفظ قرآن سوق پيدا كنند.

حسين همتی، مدير گروه حفظ خردسالان مؤسسه دارتحفيظ القرآن الكريم (واحد آقايان)، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر، مشوق‌های مادی برای حفاظ فراهم است و مجموعه‌ای از امكانات و جايگاه‌های اجتماعی‌ در نظر گرفته شده كه گاهی اين مشوق‌ها به اصل حفظ قرآن، ضربه وارد می‌كند.

اين كارشناس روانشناسی كودك ادامه داد: در بعضی موارد، شاهد هستيم كه وقتی والدين فرزند خود را برای ثبت نام به مراكز حفظ قرآن می‌آورند، نخستين پرسش آن‌ها اين است كه چه مدت زمان می‌برد تا فرزندشان حافظ كل قرآن شود؟ زيرا برای اين افراد، استفاده از مشوق‌های مادی نيز اهميت دارد، اين مورد را بايد در نظر داشت كه آثار معنوی اين انس و ارتباط بسيار گسترده‌تر است و بحث مشوق‌های مادی آن در بخش حفظ قرآن، بايد كنار گذاشته شود و حفظ قرآن را بايد همراه با تدبر و مفاهيم پيش برد.



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

سلام خيلي خوش آمديد من در اين وبلاگ قصد دارم تدريس هاي روزانه خودم در زمينه تدريس قرآن به مربيان و معلمان را قرار دهم اميدوارم مفيد باشد. لطف كنيد و نظرات خود را براي من ارسال نماييد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم و آدرس quran12.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 264
بازدید کل : 85296
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->