حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم
تربيت مربي حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم

 حسين همتي، مدير گروه حفظ خردسالان مؤسسه دارتحفيظ القرآن:

 

يكي از مدرسان آموزش قرآن بر اين عقيده است كه مؤسسات قرآني بايد عشق به قرآن را در دل كودكان نهادينه كنند تا آن‌ها با اين انس، خود به خود به سمت حفظ قرآن سوق پيدا كنند.
حسين همتي، مدير گروه حفظ خردسالان مؤسسه دارتحفيظ القرآن (واحد آقايان)، به ايكنا گفت: در حال حاضر، مشوق‌هاي مادي براي حفاظ فراهم است و مجموعه‌اي از امكانات و جايگاه‌هاي اجتماعي‌ در نظر گرفته شده كه گاهي اين مشوق‌ها به اصل حفظ قرآن، ضربه وارد مي‌كند.
اين كارشناس روانشناسي كودك ادامه داد: در بعضي موارد، شاهد هستيم كه وقتي والدين فرزند خود را براي ثبت نام به مراكز حفظ قرآن مي‌آورند، نخستين پرسش آن‌ها اين است كه چه مدت زمان مي‌برد تا فرزندشان حافظ كل قرآن شود؟ زيرا براي اين افراد، استفاده از مشوق‌هاي مادي نيز اهميت دارد، اين مورد را بايد در نظر داشت كه آثار معنوي اين انس و ارتباط بسيار گسترده‌تر است و بحث مشوق‌هاي مادي آن در بخش حفظ قرآن، بايد كنار گذاشته شود و حفظ قرآن را بايد همراه با تدبر و مفاهيم پيش برد.
 



ادامه مطلب ...

حسين همتی:

مؤسسات قرآنی عشق به قرآن را در دل كودكان نهادينه كنند

 گروه فعاليت‌‌های قرآنی: يكی از مدرسان آموزش قرآن بر اين عقيده است كه مؤسسات قرآنی بايد عشق به قرآن را در دل كودكان نهادينه كنند تا آن‌ها با اين انس، خود به خود به سمت حفظ قرآن سوق پيدا كنند.

حسين همتی، مدير گروه حفظ خردسالان مؤسسه دارتحفيظ القرآن الكريم (واحد آقايان)، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر، مشوق‌های مادی برای حفاظ فراهم است و مجموعه‌ای از امكانات و جايگاه‌های اجتماعی‌ در نظر گرفته شده كه گاهی اين مشوق‌ها به اصل حفظ قرآن، ضربه وارد می‌كند.

اين كارشناس روانشناسی كودك ادامه داد: در بعضی موارد، شاهد هستيم كه وقتی والدين فرزند خود را برای ثبت نام به مراكز حفظ قرآن می‌آورند، نخستين پرسش آن‌ها اين است كه چه مدت زمان می‌برد تا فرزندشان حافظ كل قرآن شود؟ زيرا برای اين افراد، استفاده از مشوق‌های مادی نيز اهميت دارد، اين مورد را بايد در نظر داشت كه آثار معنوی اين انس و ارتباط بسيار گسترده‌تر است و بحث مشوق‌های مادی آن در بخش حفظ قرآن، بايد كنار گذاشته شود و حفظ قرآن را بايد همراه با تدبر و مفاهيم پيش برد.



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

سلام خيلي خوش آمديد من در اين وبلاگ قصد دارم تدريس هاي روزانه خودم در زمينه تدريس قرآن به مربيان و معلمان را قرار دهم اميدوارم مفيد باشد. لطف كنيد و نظرات خود را براي من ارسال نماييد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم و آدرس quran12.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 183
بازدید کل : 85478
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->