حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم
تربيت مربي حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم

 

گروه خبرنگاران افتخاري / الهام بلالی: دوره‌های تربيت معلم پيش دبستانی قرآنی شهرستان‌های خرم‌آباد و اليگودرز، با حضور مدرس كشوری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، دوره‌های تربيت معلم پيش‌دبستانی قرآنی شهرستان‌های خرم آباد و اليگودرز، با حضور حسين همتی، مدرس كشوری آغاز شد.

بنابر اين گزارش، اين دوره‌ها كه از دوره‌های تربيت نيروی متخصص سازمان دارالقرآن كريم است با توجه به نيازهای مناطق به تأمين نيروی متخصص مورد نياز برنامه‌ريزی و اجرا می‌شود.

همچنين در اين دوره كه با روشی نوين برگزار می‌شود شركت‌كنندگان با روش‌های تدريس به خردسالان آشنا شده و پس از گذراندن دوره‌ها در صورت قبولی در آزمون‌های كتبی و شفاهی مدرك معتبر از سوی سازمان دارالقرآن الكريم كسب خواهند كرد.

 

گروه خبرنگاران افتخاري / الهام بلالی: مدرس دور‌ه‌های تربيت معلم قرآن در مقطع پيش‌دبستانی بر لزوم ايجاد ساختار منظم برای برگزاری دوره‌های پيش‌دبستانی با رويكرد قرآنی تأكيد كرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، همتی، مدرس دور‌ه‌های تربيت معلم قرآن در مقطع پيش‌دبستانی در پايان اولين روز از دوره تربيت معلم پيش‌دبستانی قرآنی شهرستان خرم‌آباد، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته هيچ‌گاه دوره‌های پايه مورد توجه مسئولان و متوليان مباحث آموزشی در كشور نبوده است و هيچ‌كس مسئوليت اين گروه‌ها را نمی‌پذيرفته، به همين دليل در حال حاضر سندی كه به صورت دقيق و مشخص بتواند مسئوليت‌های هر بخش را تدوين كند، وجود ندارد و هر از گاهی بخشی خود را به عنوان متولی معرفی می‌كند.

مديرعامل مؤسسه فرهنگی، قرآنی بسم‌الله با اشاره به فعاليت‌های صورت گرفته در سال‌های اخير در زمينه قرآن خردسالان، گفت: در سال‌های اخير توجهاتی به آموزش قرآن به خردسالان شده است كه سازمان مشخص و مدونی ندارد و هر كسی از ظن و گمان خود به آن می‌پردازد.

همتی افزود: در آموزش به خردسالان شايد بتوان گفت چهار روش اصلی وجود دارد و مابقی روش‌ها انشقاقاتی از همان روش‌ها است كه البته از همين روش‌ها هم تعدادی غير قابل قبول و مابقی هم دارای ضعف‌هايی است.

اين مدرس قرآن گفت: روش اشاره، زبان‌آموزی، مفهومی، كاربردی و تيك تيك از روش‌هايی است كه به صورت گسترده در كشور انجام می‌شود كه طی بخش‌نامه آموزش و پرورش و سازمان دارالقرآن روش‌های اشاره و زبان‌آموزی ممنوع شده و روش تيك تيك يا همان حفظ صرف از روی نوار هم روشی متناسب با سنين خردسالان نيست.

وی يكی از روش‌های نسبتاً موفق را روش مفهومی، كاربردی دانسته و افزود: در اين روش مفاهيم آموزه‌ها و سوره‌های قرآن در قالب داستان، نمايش و بازی و شعر به كودكان ارائه می‌شود.

همتی افزود: البته شايد بسياری از مؤسسات ظاهراً از همين روش استفاده كنند ولی اينكه تا چه ميزان داستان‌های تدوين شده و نمايش‌ها واقعاً متناسب با اهداف سوره‌هاست، جای سؤال دارد.

وی در پايان با اشاره به پيشنهادهايی كه به سازمان‌های متولی ارائه شده، افزود: نياز فوری، دوره‌های پيش‌دبستانی و پيش از آن تشكيل مركزی جهت تحقيق در اين زمينه و متناسب‌سازی روش‌های آموزشی است.

درباره وبلاگ

سلام خيلي خوش آمديد من در اين وبلاگ قصد دارم تدريس هاي روزانه خودم در زمينه تدريس قرآن به مربيان و معلمان را قرار دهم اميدوارم مفيد باشد. لطف كنيد و نظرات خود را براي من ارسال نماييد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حفظ مفهومي كاربردي قرآن كريم و آدرس quran12.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 269
بازدید کل : 85301
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->